Külső és belső gumi - csere

Megosztás

Az öregek azt szokták mondani, hogy az, aki nem tud saját magának külső gumit, vagy belsőt cserélni (vagy lyukas belsőt javítani), az nem igazi terepmotoros. Van benne némi igazság, úgyhogy legyünk azon, hogy megtanuljuk minél előbb a gumival való "törodést".

Az alant olvasható kis szösszenet egy példája annak, hogyan lehet kivitelezni pl. egy komplett külső-belső cserét. Személy szerint így járok el ilyen esetben, lehet itt-ott másképpen is csinálni.
Kezdjük..
Azt direkt kihagytam az irományból, hogy a komplett kereket hogyan kell kiszedni, mivel a főbb fogások minden terepmotornál ugyanazok.
 
1.
Ha megvan a kiszerelt kerék, érdemes egy autógumira tenni, pl. egy kispolszkiéra. Könnyebb ezen valamellyest szerelni és nem utolsó sorban sem a lánckerék, sem a féktárcsa nem fog sérülni.
 
Komplett kerék egy kispolszki abroncson
 
2.
A vakszelepeket - külső gumi elfordulást gátlókat - meg kell lazítani, az anyákat annyira ki kell tekerni, hogy későbbiekben a menetes részeket legalább 2-3 cm-ert be lehessen majd nyomni.
 
Vakszelep lazítás
 
3.
A tűszelepet teljesen ki kell szedni egy megfelelő szerszámmal, vagy egy speciális szelepsapkával. Tegyük olyan helyre, ahol nem koszolódik össze, pl. egy lánspray tetejét levéve, abba belerakva.
 
Tuszelep kivétel speciális szelepsapkával

Milyen márkájú a terepmotorod?

Aprilia
szavazok
Beta
szavazok
BMW
szavazok
Cagiva
szavazok
Gas Gas
szavazok
Gilera
szavazok
Honda
szavazok
Husaberg
szavazok
Husqvarna
szavazok
Kawasaki
szavazok
kTm
szavazok
Sherco
szavazok
Suzuki
szavazok
TM
szavazok
Yamaha
szavazok
Összes szavazat: 841
Első szavazat: 2012. szeptember 20. csütörtök
Utolsó szavazat: 2019. november 18. hétfő